کد خبر: 44048

رضاوند در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

تمام بچه‌‌ها آقا فرهاد را دوست دارند/ نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم که سهمیه آسیا قطعی شده است

استقلال همیشه چوب تغییر را خورده، امیدوارم همه بمانند/ کار نورافکن زشت بود، داور تحت تاثیر سپاهانی‌ها اخراجم کرد

همه بازیکنان آقافرهاد را دوست دارند و حتی در همین بازی با سپاهان هم دیدید که چطور با جان و دل برایش بازی کردند. حتی وقتی من اخراج شدم و تیم ۱۰ نفره شد، بچه‌‌ها چند برابر توان خود را گذاشتند تا استقلال پیروز میدان باشد.

  به گزارش «فرهیختگان»، استقلال درحالی 10 نفره سپاهان را شکست داد که به نظر می‌رسید شیرینی این برد برای یک بازیکن بیشتر از سایر بازیکنان استقلال باشد. آرش رضاوند درحالی‌که یک کارت زرد داشت، در ادامه و با یک خطا کارت زرد دوم را هم از داور گرفت و از میدان اخراج شد تا استقلال بماند و یک نیمه ۱۰ نفره مقابل حریف چغر اصفهانی اما درنهایت این آبی‌‌ها بودند که با یک بازیکن کمتر از پس این ماموریت دشوار برآمده و توانستند سپاهان را در آزادی زمینگیر کرده و هر سه امتیاز را به دست بیاورند. درخصوص این دیدار و برخوردی که منجر به اخراج شد، شرایط این روز‌های استقلال و شایعات و حواشی‌ای که پیرامون این تیم وجود دارد، با هافبک خوش‌تکنیک و جوان استقلال دقایقی به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رضاوند را در ادامه می‌خوانید.
 
به نظر می‌رسد هواداران استقلال با توجه به نتایج خوبی که به دست می‌آورید به شرایط و روند این تیم برای آینده امیدوار شده‌اند.

اول اینکه خداراشکر در یک بازی حساس 6 امتیازی توانستیم برنده بازی شویم. درهرصورت بعد از شیوع ویروس کرونا و وقفه‌ چند ماهه‌ای که به وجود آمد، طبیعی بود برای رسیدن به آمادگی مطلوب نیاز به زمان داریم، هرچند از همان ابتدا هم به‌خاطر مصدومان و بیماران زیادی که داشتیم تیم هم کامل نبود اما با رسیدن مصدومان به‌خصوص دیاباته و چند بازیکن دیگر به شرایط مطلوب، وضعیت استقلال هم بهتر شد و دست مربیان هم برای تاکتیک‌‌ها و چینش‌‌های مختلف بازتر شد که طبیعتا می‌بینیم تیم در نتیجه گرفتن هم بهتر عمل می‌کند.

بازی مقابل سپاهان همیشه و تحت هر شرایطی حساسیت‌‌های خاص خود را دارد.

بله، درست است و حالا هم که چهار پنج تیم ازجمله همین سپاهان برای سهمیه می‌جنگند، می‌دانستیم یک بازی ۶ امتیازی درپیش داریم، البته جدای از این مسائل همان‌طور که گفتید، بازی استقلال و سپاهان همیشه حساسیت‌‌های خاص خود را داشته و ما تمام فکر و ذکرمان این بود که این بازی را ببریم که خداراشکر این اتفاق افتاد و به سه امتیاز رسیدیم.

به خاطر اتفاقاتی که نورافکن در بازی رفت دو تیم رقم زد، روی این بازیکن حساس شده بودید یا مشکلات دیگری وجود داشت که آن برخورد‌ها به وجود آمد؟

تمام صحنه‌‌هایی که به وجود آمد به‏خاطر اتفاقات خود بازی بود. درهرصورت همه بازیکنان سعی می‌کنند با جان و دل و تعصب برای تیم خود به میدان بروند و من هم می‌خواستم محکم بازی کنم و این‌طور نبود که بخواهم کسی را بزنم. اگر دوباره آن صحنه را نگاه کنید متوجه می‌شوید که اصلا در لحظه اول داور نمی‌خواست به من کارت بدهد، چون خطای من آنچنانی و مستحق کارت نبود و حتی اگر بازیکن رد می‌شد هم اتفاق خاصی نمی‌افتاد. آقای حیدری می‌توانست به یک تذکر بسنده و کمی مراعات کند. البته از اول هم نمی‌خواست کارت بدهد اما در ادامه وقتی بازیکنان سپاهان بر سر داور ریختند و او را تحت‏تاثیر قرار دادند، مجبور شد با کارت زرد دوم و کارت قرمز من را جریمه کند.

البته نورافکن از همان نیمه اول درگیری‌هایش با بازیکنان استقلال به‌خصوص وریا غفوری را آغاز کرده بود.

من کاری به نورافکن ندارم و در مجموع به نظر من این کار‌ها زیبا نیست. بازیکن در هر تیمی که می‌خواهد باشد باید به بزرگ‌تر از خود احترام بگذارد. یک روزی فوتبال به پایان می‌رسد و این احترام‌‌ها و دوستی‌‌ها هستند که می‌مانند. در هرصورت رفتار هر کسی به خودش مربوط است اما بالاخره تعدادی از بازیکنان همین دو تیم استقلال و سپاهان الگوی هوادارانی هستند که این بازی را تماشا کرده و این رفتار و حرکات برای آنها که بازی را از تلویزیون می‌دیدند، زشت بود. به نظر من وقتی مردم یک بازی را نگاه می‌کنند، زشت است هر رفتاری را بخواهیم در زمین انجام بدهیم.

شاید برای برخی چنین رفتاری در زمین طبیعی باشد اما اینکه بازیکن سابق استقلال جلوی هم‌تیمی‌‌ها و تیم سابقش این کار‌ها را بکند، کمی برای هواداران این تیم رفتاری عجیب و دور از ذهن بود.

قطعا همین‌طور است. نمی‌خواهم درمورد نورافکن صحبت کنم اما من در حد خود یاد گرفته‌ام که احترام بزرگ‌تر‌هایم را در زمین فوتبال نگه دارم. من در گذشته با کاپیتان‌‌های بزرگی مثل تیموریان و مبعلی و علی عزتی در نفت و یا شاه‌علی‌دوست در سایپا کار کردم و هر جا که آنها را می‌بینم برایشان هنوز هم ارزش و احترام قائلم. در هر صورت اینها یک روزی در تیم‌هایی که بازی می‌کردم بزرگ‌تر‌های ما بودند و به ما کمک کردند، بااین‏حال معتقدم یک بازیکن نباید گذشته‌اش را فراموش کند.

نورافکن به وریا غفوری فحاشی کرد؟

فکر می‌کنم بله؛ بحث‌شان شد به‌هرحال.

وقتی اخراج شدی هیچ‏کس فکر نمی‌کرد استقلال ۱۰ نفره بتواند از پس سپاهان بربیاید، اما هم‌بازیانت به‌خوبی جور تو را کشیدند و درنهایت این بازی را بردید.

دست بچه‌‌ها درد نکند. آنها در این شرایط توان دوبرابری گذاشتند. از آنها تشکر می‌کنم. مهم ۳ امتیازی بود که بچه‌‌ها ۱۰ نفره همت کردند تا این بازی را ببریم.

حتما فهمیدی که مهدی قائدی بعد از تعویض با ناراحتی و بغض روی نیمکت نشست تا جایی که مجیدی برای دلجویی از او سراغش رفت.

بله، بالاخره روی بازیکنان در تیم‌‌هایی به‌خصوص مثل استقلال فشار زیاد است و هواداران از همه توقع دارند. بنابراین ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا در پایان فصل به یک رتبه خوب رسیده و با نتایجی که به دست می‌آوریم دل آنها را شاد کنیم.

قائدی به‌خاطر تو تعویض شد. آیا خودت هم بعد از بازی از او دلجویی کردی؟

شرایط بازی این‌طور پیش رفت و این هم قسمت مهدی بود، همان‏طور که دانشگر به‏جای او آمد و روی گل دوم استقلال تاثیر مستقیم گذاشت.

دیدار با سپاهان دوباره در جام‏حذفی تکرار می‌شود و به نظر می‌رسد این پیروزی از لحاظ روحی و روانی به شما خیلی کمک کرده باشد. نظرت درمورد این بازی چیست؟

واقعا نمی‌توان پیش‏بینی کرد، چون بازی در جام‏حذفی برگزار شده و شرایط خاص خود را دارد و در پایان بازی باید یک تیم به‏عنوان برنده از میدان خارج شود. بنابراین ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا حتی نسبت به بازی دو شب پیش در لیگ بیشتر توان بگذاریم تا در دیدار هفته آینده هم موفق باشیم.

فرهاد مجیدی سه قول به هواداران داده بود که به نظر می‌رسد یکی از آنها یعنی کسب سهمیه آسیا تا حدی با برد سپاهان محقق شده باشد. چقدر به جام‏حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امیدوار هستید؟

درباره سهمیه هم هنوز هیچ‏چیز مشخص نیست و سه هفته به پایان رقابت‌‌ها مانده، ما نمی‌توانیم از حالا خودمان را گول بزنیم که حتی کسب سهمیه‌مان هم قطعی شده اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از سه بازی آینده هم با دست پر خارج شویم، هرچند واقعا کار سختی است و تیم‌‌هایی مثل پیکان و شاهین برای بقا در لیگ برتر جلوی ما بازی می‌کنند و اتفاقا در چنین بازی‌‌هایی که حریف چیزی برای از دست دادن ندارد، کار سختی درپیش داریم. ما یک هفته مانده به پایان رقابت‌‌ها جلوی پیکان بازی داریم که در تبریز تراکتور را متوقف کرد اما همه سعی خود را می‌کنیم در هر بازی تا پایان لیگ با موفقیت کار را به اتمام برسانیم.

هفته گذشته شایعات زیادی نسبت به اختلاف بین بازیکنان و کادرفنی به‏خصوص بزرگ‏تر‌های استقلال مثل وریا و علی کریمی با مجیدی منتشر شد که هرچند چنین اخباری به دفعات تکذیب شد اما برخی هنوز هم اصرار دارند این اختلاف را پررنگ جلوه دهند، به‏عنوان بازیکن استقلال چنین اختلافاتی را تایید می‌کنی؟

اصلا چنین مواردی وجود ندارد و همه بازیکنان آقافرهاد را دوست دارند و حتی در همین بازی با سپاهان هم دیدید که چطور با جان و دل برایش بازی کردند. حتی وقتی من اخراج شدم و تیم ۱۰ نفره شد، بچه‌‌ها چند برابر توان خود را گذاشتند تا استقلال پیروز میدان باشد. از دم همه بازیکنان مجیدی را دوست دارند و اتفاقا آن کسانی که اسم‌شان را بردید با آقافرهاد خیلی هم صمیمی‌تر هستند و رابطه‌شان نزدیک‌تر و بهتر است.

صحبت از بعضی تغییرات در فصل آینده روی نیمکت استقلال است، خودت فکر می‌کنی مجیدی باید بماند؟

به نظرم هرچقدر تغییرات کمتر باشد و ثبات داشته باشیم، بازدهی خیلی بیشتر خواهد بود و روی عملکرد و کارایی مثبت تیم هم تاثیر می‌گذارد. اتفاقا استقلال در این چند سال چوب تغییرات زیادش را خورده اما امیدوارم شرایطی پیش بیاید که تمامی اعضای تیم ازجمله کادر و بازیکنان بعد از پایان فصل دوباره در فصل جدید کنار هم باشند.

 * نویسنده :  محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق،روزنامه‌نگار

مرتبط ها